Retourneren en ruilen
Herroepingsrecht
Het kan altijd dat je na ontvangst van je bestelling, er toch nog vanaf wilt zien en de producten wilt terugsturen. Je kan dan gebruik maken van het herroepingsrecht.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of email) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het Europese modelformulier voor herroeping maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Voor de terugzending stellen wij het op prijs als we de cosmetica producten in de originele verkoopverpakking en ongeopend, goed verpakt, retour ontvangen. Vermeldt wel altijd je naam en afzendadres zodat wij weten waar het pakketje vandaan komt.
Gevolgen van de herroeping; Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen, nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen er voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.
De directe kosten van het terugzenden van de goederen zijn voor eigen rekening.
Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn lippenstift, crème, shampoo en overige vloeibare cosmeticaproducten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken.
Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.
Mag ik mijn artikelen retourneren?
Je mag van ons best even nadenken of het ontvangen product of artikel het juiste is dat je in gedachten had. Als je artikel geen goede match is, mag je het binnen het zichttermijn van 14 dagen het product (ongebruikt) naar ons terugsturen. Voor meer informatie kijk hier.
Zijn er ook producten die ik niet mag terugsturen?
Ja, er zijn ook producten die je niet meer mag terugsturen en dat zijn lippenstift, crème, shampoo en overige vloeibare cosmeticaproducten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.
Hoe retourneer ik mijn artikelen?
Neem telefonisch contact op met onze klantenservice of stuur een mailtje naar [email protected], onze collega’s helpen je dan graag verder wat de makkelijkste manier is voor de retourzending. Wij zorgen dat je van ons een verzendlabel via de mail ontvangt dat je op je pakketje kunt plakken. Je kunt ook zelf voor een verzendmethode kiezen. De directe kosten van het terugzenden komen dan voor jouw eigen rekening.
Moet ik betalen bij retourneren?
Als je van de koop wilt afzien na levering, dan worden wel de retourkosten van € 4,25 aan je doorberekend. Deze kosten worden in mindering gebracht op het terug te ontvangen aankoopbedrag van de betreffende geretourneerde product(en). Als het een ruiling betreft of als een product verkeerd door ons is geleverd zijn er geen kosten aan verbonden. Als je de ruiling bij ons aanmeldt, dan verzorgen wij het verzendlabel. Je kan het artikel ook zelf verzenden, de retourkosten komen dan voor je eigen rekening.
Kan ik mijn retour laten ophalen?
Na overleg met onze klantenservice is het ook mogelijk om de retourzending door DHL op te laten halen. Het is dan wel van belang dat je thuis bent als DHL bij je langskomt. Je begrijpt dat er dan extra kosten zullen volgen als er een tweede ophaalpoging moet worden gedaan.
Wat is het retouradres?
Ons kantoor en magazijnadres is:
Mink Beauty Concepts
Bosschendijk 193g
4731 DD Oudenbosch
Waar kan ik mijn artikelen voor retour afgeven?
Als je van ons een verzendlabel hebt ontvangen kan je makkelijk het pakketje bij een DHL parcelshop bij jou in de buurt afgeven. Bewaar wel altijd het verzendbewijsje dat je ontvangt bij inlevering bij de parcelshop. Is je retour erg klein zoals bijvoorbeeld een oogpotlood? Doe hem dan in een stevige envelop en wij sturen je een verzendlabel voor de brievenbus van PostNL.
Hoe weet ik of jullie mijn retourzending ontvangen?
Dat is makkelijk. Wij sturen je een berichtje dat de retourzending is ontvangen en dat de eventuele terugbetaling in verwerking is.
Hoe snel word ik terugbetaald na retourneren?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat wij de producten hebben ontvangen.
Is een product beschadigd aangekomen?
Als een product is beschadigd of kapot is dient hier binnen 5 werkdagen een melding gemaakt van te worden. Er wordt dan gekeken of het product vervangen of vergoed moet worden. Een melding kan gedaan worden door een mail te sturen naar [email protected]. Bij de melding ontvangen we dan graag het ordernummer, het betreffende artikel en de volgende foto's:
- De buitenkant van het pakket.
- Het geopende pakket.
- Alle type binnenverpakkingen.
- Het hele beschadigde artikel.
Ruilen
Mag ik ook producten ruilen?
Als je van ons een verkeerd product hebt ontvangen mag deze uiteraard geruild worden en zijn de kosten voor onze rekening. Het kan natuurlijk ook gebeuren dat je van onze makeup bijvoorbeeld een loose foundation in een verkeerde kleur hebt gekozen. Ook dan doen we niet moeilijk en mag je het product ruilen. Hierbij geldt dan uiteraard wel dat je niet eerst je gezicht ermee hebt opgemaakt. Deze producten moeten ongeopend worden teruggestuurd. Andere producten waarvoor dit ook geldt zijn lippenstift, crème, shampoo en overige vloeibare cosmeticaproducten, waarvan de verzegeling na levering is verbroken. Deze producten zijn namelijk om redenen van hygiëne niet geschikt om te worden teruggezonden wanneer de verzegeling is verbroken.